
Dr Marek Małolepszy, prof. PŁ
Profesor Politechniki Łódzkiej, doktor nauk matematycznych, kierownik Zespołu Dydaktycznego Matematyków w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej (CMF) przy Wydziałach: Mechanicznym oraz Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska, a także Centrum Kształcenia Międzynarodowego, koordynator platformy edukacyjnej WIKAMP w CMF.
Pasjonat dydaktyki i nowoczesnych, ale przede wszystkim dobrych (tu można długo pisać co to oznacza) metod kształcenia. Członek Komitetów Naukowych i uczestnik konferencji z zakresu dydaktyki. Laureat wielu nagród za osiągnięcia dydaktyczne. Jego praca jako nauczyciela akademickiego jest doceniana przez studentów – 8-krotnie został zwycięzcą konkursu na Najlepszego Nauczyciela (w tym 7 razy z rzędu) organizowanego przez Samorząd Studencki PŁ. Zdobywca Diamentowego Tytułu Najlepszego Nauczyciela PŁ. Został zaproszony przez Uczelnianą Radę Samorządu Studenckiego Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie do pełnienia roli eksperta zewnętrznego podczas konkursu Laur Dydaktyka AGH, gdzie kierował pracami Kapituły konkursowej oceniającej dydaktyków tej uczelni. Otrzymał ponad 20 nagród Rektora Politechniki Łódzkiej za osiągnięcia w pracy dydaktycznej, organizacyjnej i naukowej. Powołany przez Ministra Cyfryzacji jako specjalista w zakresie e-learningu w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli akademickich z zakresu metod nauczania.
Z ogromnym zaangażowaniem i pasją odkrywa przed studentami sekrety matematyki, a każdy wykład kończy zagadką lub dowcipem matematycznym.
Popularyzator nauki, w szczególności matematyki. Pomysłodawca i koordynator merytoryczny bicia Rekordu Guinnessa w najdłuższym rozwinięciu liczby Pi (wydarzenie to zajęło 2. miejsce w konkursie Genius Universitatis 2020 organizowanym przez Fundację Perspektywy). Uczestnik wielu projektów popularyzujących naukę organizowanych przez PŁ m.in. „Wiedzą co mówią 2”, „Wiedzą co mówią 3. Posłuchaj eksperta”, gospodarz cyklu #EKOlogicznie z PŁ.